בלי בושה • הרפורמים דורשים מישראל: "סיימו את ה'כיבוש' של הפלסטינים"

    עמית דניאל 2 Comment on בלי בושה • הרפורמים דורשים מישראל: "סיימו את ה'כיבוש' של הפלסטינים"

    הרפורמים חוברים לגורמי שמאל קיצוניים ודורשים מישראל לא רק את הכותל המערבי: הפסיקו את הכיבוש על הפלסטינים, הוא מזיק למדינה כיהודית ודמוקרטית. "ישראל חייבת לסיים את השליטה הצבאית על הפלסטינים"

    כרזות אותם נשאו הרפורמים בהפגנתם מול בית ראש הממשלה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד עד עתה מעל לפני השטח ציירו עצמם הרפורמים משל רק רחבת הכותל מעניינת אותם והדברים שבקדושה, היום מפרסמים מספר ארגונים רפורמים הודעה כי הם פנו לקונסוליות ישראליות בעולם ודרשו: "ישראל חייבת לסיים את השליטה הצבאית על הפלסטינים" לדבריהם "לא רק הכותל מאיים על עתידנו" אמרו.

    בשבועות האחרונים, בחמש עשרה ערים ובחמש יבשות, משלחות של יהודים רפורמים פנו לדיפלומטים ישראלים ואמרו כי ברצונם להביע את דאגותיהם בנוגע למה שהם מכנים "ההשלכות ההרסניות של המשך הכיבוש הישראלי ב'שטחים'".

    זהו צעד תקדימי, שכן גורמים רפורמים, לא פנו במוצהר לקונסוליות ולדרגים הדיפולמטיים הישראליים בדרישה שכזו.

    "לא ניתן להמשיך ולהתעלם מהסוגיה הנוספת שחותרת תחת עולם הערכים היהודי ומסכנת את עתידה של ישראל", אומרת ג'סיקה מונטל – מארגון השמאל הקיצוני SISO, "מסביב לעולם מבינים את הקשר שבין הגבלת חופש הדת לבין התדרדרותה של הדמוקרטיה הישראלית אחרי 50 שנות שליטה צבאית על הפלסטינים. ואלה התומכים ואוהבים את ישראל קמים ומדברים על כל הסוגיות במקביל".

    המסר המרכזי אותם מבקשים הרפורמים להעביר: "אנו חוגגים את הישגיה של ישראל ב-69 שנות קיומה. באותו הזמן, אנו מוטרדים מאד מהכיבוש הישראלי, אשר כעת נמשך כבר למעלה מיובל והינו הרסני לא רק עבור הפלסטינים אלא גם עבור ישראל. המשלחות מתקיימות בתיאום ובריכוז של ארגון SISO ושותפיו מסביב לעולם. הן כוללות בין היתר "רבנים" ומנהיגים מקומיים ב"קהילות היהודיות" בעולם".

    הרבה ג'יל ג'ייקובס, מנכ"לית ארגון 'תרועה' (Truah), אשר חבריו נפגשו עם דיפלומטיים ישראלים בוושינגטון, ניו יורק ולוס אנגל'ס, ציינה: "במהלך חמישים השנים האחרונות, הפלסטינים והישראלים משועבדים ביחד לכיבוש שגבה יותר מדי קורבנות. בפגישותינו בשגרירויות ובקונסוליות, ביקשנו שראש הממשלה נתניהו ישיב לנו עד ה-1 ליולי, אך עדיין לא זכינו לתגובתו. האם ייתכן שהוא מתעלם ממכתב שנשלח בשמם של כ-1,800 "רבנים" הקוראים לו להיות 'רודף שלום'?".

    מייסד ארגון השמאל הקיצוני SISO, פרופ' דניאל בר-טל, אמר: "הממשלה הישראלית פועלת להשתקת קולות ביקורתיים" לדעתו "מרבית יהודי העולם מסכימים שהמשך השליטה על הפלסטינים סותרת את עולם הערכים היהודי ומסכנת את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. המצב הנוכחי הרסני לפלסטינים ולישראלים כאחד. לכן, ליהדות העולם יש את המחויבות לקום, לדבר ולפעול".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      סוף סוף הם מגלים את הפרצוף האמיתי

    2. 1

      בדיוק שמעתי שזה כמו ילד שרוצח את אביו ואחכ מתבכין שהן יתום